Bugün dünyanın gündeminde İslam’ın devlet olma meselesi vardır

Bugün dünyanın gündeminde İslam’ın devlet olma meselesi vardır
:
Bugün dünyanın gündeminde İslam’ın devleti vardır. Dünyanın gündeminde İslam’ın siyaseti vardır. Dostunda gündeminde İslam, düşmanın gündeminde de İslam var! Müslüman gündemine getirmiş İslam’ın devletini, çünkü onun acısını çok çekti, onun yokluğunun zararını çok gördü. „Hani benim devletim diyor?“ Yeni yeni aklı başına gelmiş, „Benim devletimi kim gasbetti? Ben neyim? Müslümanım! O zaman hani nerede benim İslam devletim?“ diyor. Kendisini yönetecek, anayasası Kur’an, kanunu Şeriat olan bir devletin olmasını istiyor.
Kâfir niye gündemine almış? İslam devlet olmasın, müslümanlar bir güç haline gelmesin, bir otorite sahibi olmasınlar, bir Hilâfet Devleti çatısı altında bir araya gelmesinler diye gündemine almış. Niye almış? Müslümanlar devletsiz ve başsız kalmaya devam edecekler ve kendileri de İslam topraklarını sömürmeye devam etsinler diye!

Şu hakikat da iyice bilinmelidir ki: „Devleti olmayan müslüman esirdir!“ Bir insan nasıl ekmeğe, suya ve havaya muhtaçsa, müslüman da İslam devletine muhtaçtır. Nasıl ki, bir hasta doktora, ilaç ve seruma muhtaçsa, müslümanlar da Hilâfet ve Halife’ye muhtaçtır!